Asiakaspalvelulla kiireinen vuosi

Kymenlaakson Sähkön asiakaspalvelu vastaanotti vuonna 2021 yli 10 000 puhelua enemmän kuin vuonna 2019. Samaan aikaan myös sähköpostien määrä asiakaspalveluun tuplaantui. Haastavana vuonna asiakaspalvelu onnistui kuitenkin palvelutoiminnoissaan hyvin.

Koronapandemia sulki asiakaspalvelun käyntiasiakkailta ovet maaliskuussa 2020, mutta pelkästään tämä ei selitä valtavaa lisäystä yhteydenottojen määrässä. Vuonna 2021 käynnissä ollut sähkömarkkinoiden muutos ja suuret hintavaihtelut ovat selkeitä selittäviä tekijöitä yhteydenottojen lisääntymiseen. Lisäksi KSOY otti uuden asiakastietojärjestelmän myötä käyttöön uusia palvelumuotoja, jotka osaltaan lisäsivät asiakkaiden yhteydenottojen määrää.

Aspa_Puhelumaarat.jpg
Aspa_sahkopostit.jpg

KSOY Chat otettiin uutena palvelukanavana käyttöön 2019, ja sen rinnalle tuotiin Virtasbotti vuoden 2021 alussa. Asiakkaat ovat löytäneet myös nämä palvelukanavat hyvin. 

Chat_Virtasbotti.jpg

KSOY:n strategiankin mukaisesti haluamme tarjota asiakkaillemme parasta asiakaspalvelua energia-alalla. Asiakaspalvelun onnistumista seurataan monilla mittareilla. Asiakkaiden tyytyväisyys asiakaspalvelijoihin ja halu suositella yritystämme ovat mittareita, joita seuraamme erityisen tarkasti. Vuonna 2021 ylitimme molemmissa mittareissa tavoitteet ja saavutimme erinomaisen palvelutason. 


CSAT_NPS_VK–21.jpg